Sunday, September 23, 2012

Samsung brand ranked sixth in the world


삼성 브랜드 세계 6위
(Samsung brand ranked sixth in the world)





삼성의 브랜드 가치가 코카콜라, GE,토요타 등을 따돌리고 세계 500개 기업 가운데 6위에 올랐다. 브랜드 평가 컨설팅 업체인 브랜드 파이낸스는 23일 세계 500대 기업의 브랜드 가치를 평가한 결과 삼성의 순위가 지난해 18위에서 올해 6위로 뛰어 올랐다고 밝혔다.
(The brand value of samsung was ranked sixth in the world by brand evaluation firm brand finance.They ranked higher than Coca Cola , GE, and Toyota.
 In Brand finnance's assessment of the world's 500 largest corporations,  Samsung placed sixth , and this is more greater than last year because last year they placed 18th.)

삼성의 올해 브랜드가치가 381억9천700만달러로 평가돼 지난해 가치 평가액 215억1천1백만달러보다 56% 늘어났다. 평가된 가치는 브랜드로 인해 창출될 예상 현금흐름의 순 현재가치를 뜻한다.
(Samsung's brand value at nearly 39 billion dollars this year, 56% greater than last year's value of 21.511 billion dollars. The evaluation is the net current value of projected cash flow generated by the brand.)

전체적으로는 국내 10개 기업이 순위권에 들었다.
( Brand Values of Major ten korean companies were listed among the 500 global corporations in the world.)

현대자동차는 130억9천800만달러로 지난해 230위에서 올해는 63위로 무려 167계단이나 수직 상승했고 , LG전자도 지난해 168위에서 87위로 뛰어올라 100위권 안에 들어섰다.
(Hyundai Motor's ranking was jacked up 167 places, from 230th last year to 63rd this year. LG Electronics joined the top 100 this year by jumping up to 87th place from 168th place just a year ago.)

이밖에 기아차 순위가 397위에서 195위로, 대우가 순위권 밖에서 250위로, SK가 416위에서 277위로, KT가 461위에서 298위로 각각 상승했다.
(Other Korean companies in the top 500 include Kia Motor in 195th place from 397th, Daewoo in 250th place, Sk in 277th from 416th KT in 298th from 461st.)

신한금융지주는 421위로 올해 처음 500위권에 진입했다. 한국의 금융기업이 글로벌 500대 브랜드에 포함된 것은 이번이 처음이다.
(Shinhan Financial Group making it into the top 500 for the first time at 421st place. This is the first time that a korean financial group was included in the top 500 global corporations.)

반면 한국가스공사는 지난해 447위에서 올해 456위로, 포스코는 지난해 396위에서 올해 472위로 내려앉았다.
(The korea Gas Corporation slipped from 447th place in 2011 to 456th this year, and POSCO from 396th to 472nd.)

브랜드가치 전세계 1위 기업은 애플로 작년 1위였던 구글을 제쳤다. 애플은 역대 최고 평가액인 706억달러로 작년 평가액 295억달러에서 무려 200% 이상 불어났고, 순위도 8위에서 1위로 뛰어올랐다.
(The brand value of world best was Apple and they beat out last year's champion Google. Apple setting a record evaluation figure of 70.6 billion dollars , 200% greater than last year's assessment of 29.5 billion dollars, and the rankings also has changed 8th to 1st.)

올해 2위로 물러선 구글에 이어 3위 마이크로소프트, 4위 IBM으로 톱4를 모두 IT(정보기술) 기업이 차지했다. 5위 자리에는 지난해 3위였던 월마트가 올라섰다.
(Google fell to second place, followed by microsoft in third, and IBM in fourth. The top four companies were IT firms. Fifth place was taken by Wal-Mart formerly in third place last year.)
6위 삼성에 이어 제너럴 일렉트릭(GE), 코카콜라, 보다폰, 아마존닷컴, AT&T, 버라이즌, HSBC, NTT, 도요타, 웰스파고, 뱅크오브아메리카, 맥도널드, 쉘, 인텔이 브랜드가치 20대 기업에 순서대로 포진했다.
(Following the sixth-place Samsung are GE. Coca Cola , Vodafone,Amazon.com, AT&T,verizon, HSBC , NTT , Toyota , Wells Fargo , Bank of America , McDonald's , Shell and Intel)




jooho@yna.co.kr

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